:: GUNUNG PASIR >> 19 --> 21 june 09

1st time dgr name gunung ni...rase cam pelik jek..yelah selame ni xpnah nye nak dgr name gunung pasir ni..gunung pasir ni terletak di n9 malaysia..tempatnye sgt2 ok..dengan sungai nye yg bersih..
aku dtg cni dutugaskan sebagai fasilitator bersame dgn habib n ana. dan en.iszurin sebagai trainer yg akan mengajar participant dr oriental metal industries (OMI) untuk UNIFYING FOR EXCELLENCE TEAM..snang kate teambuilding la..
jumaat 19 june 09 --> gerak ke gunung pasir bersame en.iszurin,habib n ana..kami gerak dalam pkul 4ptg dr TRAINEX. sampai di Gunung pasir dalam pkul 8.30 malam..agak mencabar jalannye..yelah jalan nak masuk utan, korang bayangkanla sendri..sampai saje kat cni, tuan haji omar n capt zaidi n beberape org menyambut kedtgan kami..pastu siap2 kan brgb untuk program esoknye..subab participant akan sampai waktu pagi dalam kul 10pg.dalam pkul 11 malam 2 lagi fasi iaitu en.azman n en.anuwa sampai untuk membantu malancarkan program ni..dyorg ni kire nye cam senior fasi la..dah berpengalaman..so knal2 la kan diri..hehehe..then sambung keje..siapkan je trus tido..
sabtu 20 june 09 --> pkul 7.30 dah siap2 untuk menyambut participant dr OMI..dlam menunggu tu, aku sempat blaja 4 game dr en.azman..peh memang menguji minda btol..tgok cam senang tp susah jgak..huhuhu..sume nye aku xberjaye buat..tp pas en.azman n en.anuwa ajar bru la pandai..dan waktu ni jgak hubungan diantara kami sume menjadi rapat..wlaupun baru sehari knal..masing2 memang sporting..caya la..
dalam kul 10 pg participant sampai..cian dyorg kne jalan kaki dr jalan besar nak kedalam utan ni..tp u all xmerungut..u all memang sporting..
trus kpada sesi ice breaking..bhagikan grup n ade sdikit permainan..ok participant memnag enjoy n sporting..
ni la game yg ditunggu2, jungle tracking.aktiviti start kul 3.30ptg.aku suke aktiviti ni..so aku n en.azman jge grup 1, ana n en.anuwa jge grup 2 n habib n en.iszurin jge grup 3..macam prangai leh tgok bile redah anak sungai ni..nak gelak pun ade..mase brhnti kejap, aku sempat borak2 dengan participant..name dy mohd nafees rainier elias..unik this name rite??dy ok la..so abes je jungle tracking dalam kul 6.30 ptg..
malam nye plak ade aktiviti BBQ n karaoke..aku kne jd juri bersame dgn en.anuwa n en.iszurin..aku masih belasah je bg markah..hahaha..agak2 sdap dapat la lebih markat tu..hahhhaa..
dan malam tu jgak ade participant ajak aku karaoke..adoyaii...aku ni dahla xsdap nyanyi..bile en.anuwa kate jgn malukan TRAINEX, so nak xnak aku g jgak la nyanyi..bukan ape nyanyi depan lelaki seramai 30 org..aku wat bodoh je la..hahaha..nyanyi lagu seiring sejalan dengan boostamam..nak gelak pun ade..xpela yg penting sporting..
malam tu aku tido kul 4 pagi..abes je sesi karaoke aku,ana,en.anuwa n en.azman borak2..bukan ape nak amek ilmu camne nak jd fasi yg baik..banyak yg aku dapat.hehehehe...
ahad 21 june 09 --> aktiviti start kul 7.30 pagi..participant memang punctual..bgus2..pg tu dyorg kne redah anak sungai lagi..tp xla seteruk yg semalamnya..after that masuk kelas..buat chicken dance, main game n lunch..acara kemuncak flag pole game..game ni nak tgok semangat individu n semangat berpasukan..runner yg pertama xleh pkai..cpat surrender..than 2nd runner nafees berjaye bg arahan n kawan2 dy ikot...3kali cube mereka berjaya dirikan 10 btg PVC..congrate ya..then penyampaian cert n bersurai..
sampai umah pkul 7 malam..letihnye..sok nye nak keje plak..huhuhu..
tp bg aku ni adelah pengalaman..sebab jd fasi kepade org2 yg lebih tua dr aku..dlu time skol jd fasi untuk adik2 je..untuk junior2..ade rase kelainan nye la..
kepada TRAINEX : pasni sye nak join lagi taw program camni..best..superb!!!

TRAINEX --> "TRAINING FOR RESULT"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Unknown said...

Hello

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...